OVERVIEW
The mission of this contest is to explore new possibility and ways of expression for "Geo-Cosmos", a symbolic display at "Miraikan", National Museum of
Emerging Science and Innovation, in Tokyo Japan. The theme of 2014 contest was "Tsunagari".
Hands emerging from the globe. Various hands of young and aged, male and female are beating out a rhythm. Then, colors are changing gradually, which also heat up changes of colors and sounds. Using hands as the motif, we expressed the energy, life force and fear of the human being.
Received First Prize of "Geo-Cosmos Content Contest 2014", held by National Museum of Emerging Science and Innovation.
「つながり」というテーマのもと、人類のもつ根源的なイメージを表現した球体映像作品。
球体の中心から現れる手。音楽に合わせ、老若男女、様々な手がリズミカルにビートを刻む。徐々に色が変化し始め、色も音もヒートアップしていく。手というモチーフを使い、人が持つエネルギー、生命力、そして恐怖を表現しました。
「日本科学未来館 ジオ・コスモス コンテンツ コンテスト2014」(※) 大賞受賞作品
※日本科学未来館 ジオ・コスモス コンテンツ コンテスト
球体ディスプレイ「ジオ・コスモス」の新たな可能性や表現方法を切り拓くことを目指し日本科学未来館の「つながり」プロジェクトの一環として開催されているコンテスト
http://www.miraikan.jst.go.jp/sp/gc3/
Making
In order to obtain a real texture, we actually shot the hands through the glass. For proceeding with our production, we focused on how best hands should be arranged over the globe and decided to use our internally developed software "Omni Geoview", so that we may conduct real-time preview of images to be projected onto "Geo-Cosmos"when shooting within the space of "Miraikan". In addition, we internally developed a software named "OmniSkewing" for adjustment of skewness caused by mapping of flat-screen images over the globe and used the same for composition.
リアルな質感を得るために、手は実際にガラス越しに撮影しました。 常にどのように手を球体に配置していくかを想定しながら制作を進めて行くために、撮影時には未来館の空間を想定し、球体への投影をリアルタイムにプレビュー出来る「OmniGeoview」を使用。 平面の素材を球体にマッピングする際に発生する歪みに対しては、社内で補正するツール「OmniSkewing」を開発し、コンポジットの際に使用。
Production |
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Director / Planning |
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Director / Motion Graphic |
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Technical |
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Production Manager |
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